Can anyone help to check this letter in German?

This is for discussions about news, politics, sports, other games, culture, philosophy etc.
User avatar
Colombia jorgeguerra
Crossbow
Posts: 38
Joined: Jul 31, 2016
ESO: jorgeguerra
Location: München

Can anyone help to check this letter in German?

Post by jorgeguerra »

I speak absolutely zero German, I need to write a motivation letter for the German Embassy, so I wrote it in English and used Google translate (the content is not that important). Can anyone tell me if it is understandable? I know that there are many German heroes here in ESO so if anyone can give it a look I would be thankful.
[spoiler=spoiler]
Sehr geehrte Damen und Herren
Als Einführung, Ich habe einen Bachelor-Abschluss in Biomedizinische von der Universität EIA in Kolumbien und durch diesen Brief, ich möchte meine Motivation zum fortzusetzen mein Studium in Deutschland am Masterstudiengang Biomedical Computing an der Technischen Universität München (TUM) ausdrücken. Das für mich, es wäre ein wichtiger Schritt, um meine beruflichen Ziele zu erreichen, ich kenne dass dieser Masterabschluss die Hauptbereiche meines Interesses abdeckt und die deutsche Ausbildung für seine hervorragende Qualität anerkannt ist.
Während meines früheren Studiums, ich nahm an verschiedenen Aktivitäten teil, die medizinische Bildgebung und medizinische Informatik meine Hauptfächer umwandelten. Deswegen, ich fühle, dass heute die passende Zeit ist, einen Schritt vorwärts zu gehen und in Übersee zu gehen, um zu tun, was mich am meisten motiviert, erweitern mein Wissen und Können auf dem höchsten Niveau der Medizintechnik-Industrie Jobmöglichkeiten finden. Ohne Angst, zu spezifisch zu sein als eine Frage des Studiums, Ich glaube dass der Master-Abschluss in Biomedizinischen Computing bietet eine breite Palette von Möglichkeiten, um eine erfolgreiche Karriere in der Industrie oder Forschung zu entwickeln, und unterstützt von TUM Reputation, würde es mir erlauben, ein Teil meines Lebens zu sein. Abgesehen von diesen Elementen, das Studium in Bayern ermutigte mich wegen seiner Stärken in der Medizintechnik und der Möglichkeit, mit ihnen während meines Studiums zu interagieren.
Zusätzlich zu meinen akademischen Interessen, ich habe großes Interesse an Kulturen, Deutschland bietet ein multikulturelles Umfeld an, das ich wirklich anbeten würde. Im Moment des Schreibens dieses, ich kann in Spanisch, Englisch, Französisch und Portugiesisch effektiv kommunizieren, und obwohl Meine Deutschkenntnisse sind begrenzt. Ich bin zuversichtlich, diese Sprache zu lernen und meinem Eintauchen in die deutsche Kultur zu helfen.
Im Allgemeinen, ich glaube dass meine Fähigkeiten und Erfahrungen mir eine wichtige Ergänzung zum Meister in Biomedizinische Informatik und der akademischen Gemeinschaft in Deutschland. Nachdem ich meine Absichten ausgesprochen habe, bin ich dankbar für deine Aufmerksamkeit.
[/spoiler]
User avatar
Sweden Gendarme
Gendarme
Donator 03
Posts: 5132
Joined: Sep 11, 2016
ESO: Gendarme

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by Gendarme »

It is probably a good idea to give your English version instead and have people translate. There is no way this is a good translation if you yourself speak no German and merely took everything straight from Google Translate.
Pay more attention to detail.
User avatar
Colombia jorgeguerra
Crossbow
Posts: 38
Joined: Jul 31, 2016
ESO: jorgeguerra
Location: München

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by jorgeguerra »

Gendarme wrote:It is probably a good idea to give your English version instead and have people translate. There is no way this is a good translation if you yourself speak no German and merely took everything straight from Google Translate.


Sure! Find the English version of it here

[spoiler=spoiler]
Dear Sir or Madam
As an introduction, I hold a Bachelor’s degree in Biomedical Engineering from EIA University in Colombia and through this letter, I would like to express my motivations to continue my studies in Germany participating in the Master’s degree program Biomedical Computing at the Technische Universität München (TUM). That for me, it would represent an important step to achieve my professional goals, that this Master’s degree covers the main areas of my interest and German education is well recognized for its excellent quality.
During my previous studies, I took part in different activities that converted medical imaging and medical informatics my principal subjects. Thus, I feel that today is the appropriate time to move one step forward and go overseas to do what motivates me the most, expand my knowledge and be able to get job opportunities at the highest level of the medical technology industry. With no fear of being too specific as a matter of study, I believe the Master’s degree in biomedical computing offers a wide range of possibilities to develop a successful career in industry or research, backed by TUM reputation, it would allow me to be part of those things I have been seeking for years. Aside from those elements, studying in Bayern especially encourages me due to its strengths in the medical industry and the possibility to interact with them during my studies.
Additional to my academic interests, I have a great interest in cultures, Germany offers a multicultural environment that I would really adore. At the moment of writing this, I am able to effectively communicate in Spanish, English, French, and Portuguese, and although my skills in German are limited, I feel confident to learn this language and help my immersion within German culture.
In general, I believe that my skills and experiences would make me an important addition to the Master’s degree in biomedical computing and the academic community in Germany, and this is the reason why I feel motivated to get my student visa. After expressing my intentions, I am grateful for your attention.

[/spoiler]
User avatar
Tokelau jesus3
Jaeger
Posts: 2353
Joined: Aug 5, 2016

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by jesus3 »

I'm on it.
Image
User avatar
Bavaria j_t_kirk
ESOC Media Team
Donator 01
Posts: 655
Joined: Sep 2, 2016
ESO: j_t_kirk
Location: Kingdom of Bavaria

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by j_t_kirk »

TUM :love:
ImageImageImage
User avatar
European Union KoenigRother
Skirmisher
Posts: 141
Joined: Jul 20, 2017
ESO: Darky_soocer
Location: Berlin

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by KoenigRother »

Here you go: @jorgeguerra
Sehr geehrte Damen und Herren

Mit diesem Schreiben würde ich gerne meine Ambitionen darlegen, an der Technischen Universität München (TUM) meine Studien auf Master Ebene im Fach Biomedical Computing fortzusetzen. Für mich wäre das ein wichtiger Schritt um meine Karriereziele zu erreichen, da dieser Master Abschluss sowohl meine spezialisierten Fachkenntnisse als auch mein Deutsch vertieft und zudem für seine hervorragende Qualität bekannt ist.
Während meiner bisherigen Studien nahm ich an verschiedenen Kursen teil, welche mich zu meinen Kerngebieten "Medical Imaging" und "Medical Informatics" führten. Daher denke ich, dass nun, nach Abschluss meines Bachelors, der Zeitpunkt gekommen ist, einen weiteren Schritt zu tun und nach Übersee zu gehen um dort meinen Interessen zu folgen, mein Können auszubauen und Karriere auf der modernsten Ebene der Medizin zu machen. Ohne Furcht zu speziell zu werden, denke ich , dass der Master Abschluss in "Biomedical Computing" umfangreiche Möglichkeiten bietet eine erfolgreiche Karriere in Forschung und Entwicklung, unterstützt durch den Ruf der TUM, zu machen und würde mir erlauben das, wonach ich seit Jahrenn strebe, umzusetzen.
Daneben lockt mich die Stärke der Pharmaindustrie und die enge Verflechtung von Studium und Industrie in Bayern.
Zusätzlich begeistert mich die kulturelle Vielfalt, die ich erleben möchte.
Meine Sprachen sind Spanisch, Englisch, Französisch, Portugiesisch und obwohl meine Deutschkenntnisse beschränkt sind, hoffe ich sie bald zu lernen und mich in Deutschland einzufinden.
Ich denke, dass meine Fähigkeiten und Erfahrung eine gute Ergänzung im Master Studiengang Biomedical Computing und der Wissenschaft Deutschlands finden, und daher habe ich vor ein Studienvisum zu bekommen.
Nach Ausdruck meiner Absichten bin ich dankbar für Ihre Aufmerksamkeit.


Something like that, but i hope the other Germans here take a look at it and correct whats wrong or inappropriate, i am not used to writing applications since I am studdying to become a Policeman haha
notoric treehugger
No Flag deleted_user0
Ninja
Posts: 13004
Joined: Apr 28, 2020

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by deleted_user0 »

Aren't Spanish and Portuguese basically same languages? :D

nevertheless, looks good on cv lol
User avatar
Tokelau jesus3
Jaeger
Posts: 2353
Joined: Aug 5, 2016

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by jesus3 »

Here's my version, I stuck to your original one a bit more:

Sehr geehrte Damen und Herren,
Ich möchte mit einer kurzen Einführung zu meiner Person beginnen. Ich heiße >insert Name here<, stamme aus >Insert Homecity and in your case country here< und bin >insert age here< Jahre alt. Ich bin im Besitz eines Bachelor-Abschlusses im Fachbereich Biomedizintechnik von der EIA-Universität in Kolumbien und möchte mit diesem Schreiben meine Motivation kundtun, mein Studium mit dem Ziel eines Master-Abschlusses im Fachbereich Biomedical Computing an der Technischen Universität München fortzusetzen.
Für mich würde dies einen wichtigen Schritt auf dem Weg zu meinen beruflichen Zielen darstellen, da dieser Master-Studiengang einen Großteil meines persönlichen Interesses abdeckt und das deutsche Bildungssystem für seine exzellente Qualität bekannt ist.
Während meines bisherigen Studiums habe ich verschiedene Programme und Kurse innerhalb der Themengebiete "Medical Imaging" und "Medical Informatics" absolviert, die gleichzeitig meine Hauptfächer darstellten. Deshalb bin ich der Ansicht, dass jetzt der perfekte Zeitpunkt gekommen ist, um im Ausland den nächsten Schritt zu tätigen und damit sowohl mein Fachwissen zu erweitern als auch die Möglichkeit zu bekommen, mich auf dem höchsten Level der Medizintechnik-Industrie für einen Job bewerben zu können. Die sehr spezifische Ausrichtung dieses Studiums nehme ich als Chance wahr und ich bin fest davon überzeugt, dass der Master-Studiengang im Fachbereich Biomedical Computing, speziell an der TU München und durch deren guten Ruf, eine Riege von Möglichkeiten eröffnet, um eine erfolgreiche Karriere in Industrie und Forschung zu gewährleisten. Davon abgesehen ermutigen mich die Stärke des Freistaats Bayern im Bereich der Medizinindustrie und die Möglichkeit der Interaktion mit dieser während meines Studiums.
Zusätzlich zu meinen akademischen Interessen interessiere ich mich sehr für Kultur an sich und Deutschland bietet ein multikulturelles Umfeld, in dem ich mich optimal entfalten könnte. Zu dem Zeitpunkt, in dem ich dieses Schreiben verfasse, bin ich bereits in der Lage auf Spanisch, Englisch, Französisch und Portugiesisch effektiv zu kommunizieren und auch, wenn meine Deutschkenntnisse bisher begrenzt sind, bin ich mir sicher, dass ich die deutsche Sprache ebenso erlernen kann und diese mir dabei helfen wird, mich in der deutschen Kultur zurechtzufinden.
Generell bin ich der Ansicht, dass ich mit meinen Fähigkeiten und Erfahrung einen optimalen Beitrag zum Master-Studiengang Biomedical Computing in München leisten kann und fühle mich deswegen sehr motiviert, ein Studentenvisum zu bekommen.
Ich bedanke mich für Ihre Aufmerksamkeit.




usually you would also add your name, your age and the city you're from between the first and the second sentence in my case (see red coloured sentence).
Image
User avatar
European Union KoenigRother
Skirmisher
Posts: 141
Joined: Jul 20, 2017
ESO: Darky_soocer
Location: Berlin

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by KoenigRother »

grudge match jesus3 vs koenigrother incoming
notoric treehugger
User avatar
Tokelau jesus3
Jaeger
Posts: 2353
Joined: Aug 5, 2016

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by jesus3 »

KoenigRother wrote:grudge match jesus3 vs koenigrother incoming


I've even used "Freistaat" instead of "Bundesland" for Bayern, y'know they will love that
Image
User avatar
European Union KoenigRother
Skirmisher
Posts: 141
Joined: Jul 20, 2017
ESO: Darky_soocer
Location: Berlin

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by KoenigRother »

jesus3 wrote:
KoenigRother wrote:grudge match jesus3 vs koenigrother incoming


I've even used "Freistaat" instead of "Bundesland" for Bayern, y'know they will love that

dafür aber ihre kleingeschrieben... :ugeek:
notoric treehugger
User avatar
Tokelau jesus3
Jaeger
Posts: 2353
Joined: Aug 5, 2016

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by jesus3 »

holy sh*t you're right, damnit
Image
India Ashvin
Retired Contributor
Posts: 2432
Joined: Jul 6, 2016
ESO: Octanium

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by Ashvin »

dont forget to add

-LG
Image
User avatar
Bavaria j_t_kirk
ESOC Media Team
Donator 01
Posts: 655
Joined: Sep 2, 2016
ESO: j_t_kirk
Location: Kingdom of Bavaria

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by j_t_kirk »

jesus3 wrote:eine Riege von Möglichkeiten


We don't use "Riege" in this context in Bavaria.
It is better to write "Reihe von Möglichkeiten".
ImageImageImage
User avatar
Colombia jorgeguerra
Crossbow
Posts: 38
Joined: Jul 31, 2016
ESO: jorgeguerra
Location: München

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by jorgeguerra »

@KoenigRother @jesus3 Thank you guys! you are awsome I was really in a hurry!
User avatar
Tokelau jesus3
Jaeger
Posts: 2353
Joined: Aug 5, 2016

Re: Can anyone help to check this letter in German?

  • Quote

Post by jesus3 »

j_t_kirk wrote:
jesus3 wrote:eine Riege von Möglichkeiten


We don't use "Riege" in this context in Bavaria.
It is better to write "Reihe von Möglichkeiten".


I've already kissed their asses with "Freistaat", should be enough
Don't make me insist that Spätzle and Bretzeln are Swabian
Image
User avatar
Germany Lukas_L99
Pro Player
Donator 01
Posts: 2059
Joined: Nov 15, 2015
ESO: Lukas_L99
Location: Lübeck

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by Lukas_L99 »

KoenigRother wrote:
jesus3 wrote:
KoenigRother wrote:grudge match jesus3 vs koenigrother incoming


I've even used "Freistaat" instead of "Bundesland" for Bayern, y'know they will love that

dafür aber ihre kleingeschrieben... :ugeek:


Und du hast "Deutsch Kenntnisse" statt "Deutschkenntnisse" geschrieben :ugeek:
User avatar
Bavaria j_t_kirk
ESOC Media Team
Donator 01
Posts: 655
Joined: Sep 2, 2016
ESO: j_t_kirk
Location: Kingdom of Bavaria

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by j_t_kirk »

I had to google "Riege", because I never heard it before in this context. :lol:
ImageImageImage
User avatar
Colombia jorgeguerra
Crossbow
Posts: 38
Joined: Jul 31, 2016
ESO: jorgeguerra
Location: München

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by jorgeguerra »

somppukunkku wrote:Aren't Spanish and Portuguese basically same languages? :D

nevertheless, looks good on cv lol


they are pretty similar, I would say 80% the same. However, you still need to study in order to be capable of speaking and understand everyday speakers.
User avatar
European Union KoenigRother
Skirmisher
Posts: 141
Joined: Jul 20, 2017
ESO: Darky_soocer
Location: Berlin

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by KoenigRother »

Lukas_L99 wrote:
KoenigRother wrote:
KoenigRother wrote:grudge match jesus3 vs koenigrother incoming


ich Hurensohn habe auch "spezielle Fachkenntnisse" geschrieben :pop: :wood: :idea:
notoric treehugger
Germany lordraphael
Pro Player
EWTNWC LAN SilverAdvanced Division WinnerDonator 01
Posts: 2549
Joined: Jun 28, 2015

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by lordraphael »

jesus3 wrote:
KoenigRother wrote:grudge match jesus3 vs koenigrother incoming


I've even used "Freistaat" instead of "Bundesland" for Bayern, y'know they will love that

exceppt that its a german embassy and not a bavarian one :)
breeze wrote: they cant even guess how much f***ing piece of stupid retarded they look they are trying to give lesson to people who are over pr35 and know the best mu. im pretty sure that we need a page that only pr30+ post and then we could have a nice discussins.
Germany supernapoleon
Lancer
Posts: 655
Joined: Sep 9, 2015
ESO: Supernapoleon
Location: Munich

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by supernapoleon »

I'm going to start at the TUM as well. Cy there!
"I'M SOOOOOO GOOD AT THE GAME"
Hazza wrote: "I mad u win cos u get carried all game and have to lame every game"
Image
User avatar
Colombia jorgeguerra
Crossbow
Posts: 38
Joined: Jul 31, 2016
ESO: jorgeguerra
Location: München

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by jorgeguerra »

supernapoleon wrote:I'm going to start at the TUM as well. Cy there!

@supernapoleon Awsome! What you gonna study there?
User avatar
Turkey Mameluke
Dragoon
Posts: 471
Joined: Dec 29, 2016
ESO: Mameluké
Location: Gym

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by Mameluke »

This is my version:

Hallo du,
ich möschten schtudiren Master bai euch, bitte las misch. Dahnke Bruhda

Hau rayn
If you see any mistakes in my grammar/vocabulary or whatever, please correct me. I really appreciate it :!: :flowers:
User avatar
European Union KoenigRother
Skirmisher
Posts: 141
Joined: Jul 20, 2017
ESO: Darky_soocer
Location: Berlin

Re: Can anyone help to check this letter in German?

Post by KoenigRother »

Mameluké wrote:This is my version:

Hallo du,
ich möschten schtudiren Master bai euch, bitte las misch. Dahnke Bruhda

Hau rayn

lacks the vocativ case : vallah brudi,
notoric treehugger

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

Which top 10 players do you wish to see listed?

All-time

Active last two weeks

Active last month

Supremacy

Treaty

Official

ESOC Patch

Treaty Patch

1v1 Elo

2v2 Elo

3v3 Elo

Power Rating

Which streams do you wish to see listed?

Twitch

Age of Empires III

Age of Empires IV