Good afternoon, how are you doing? This is my first topic here, I never dared to make a post or comment, but today I found a very interesting Inca strategy that I want to share, I do not want to be ignorant and say that I invented it, because I do not know if any player has already created something similar, but hey, it's basically a rush of native units. I've only seen one user thread on the official aoe community asking if this kind of rush was still viable, but it didn't get much of an impact. I have also noticed that the Incas have a lot of bonuses with the natives, I imagine that the devs wanted to make the Incas with the natives something similar to Sweden with the mercenaries, and let me tell you, this is broken.
The start is normal, like any Inca, you advance with 16 vills and with the warrior chief, to obtain 2 travois. What I do is build a TP during the transition, then the market and then start the kancha production. Our second shipment will be American Allies, this apart from allowing us to create Caribs, Zapotecs and Mapuches in the native embassy, it provides us with a Native Embassy travois, this is OP because it already gives us an advanced rax without having to reach the second age. When it comes to commercial, the 2 travois that were given to us must be used to build 2 TPs in the closest possible native villages, our third shipment will then be Native Treaties, which will provide us with a number of native units to which we are allied , but not only the native towns on the map where we have a TP built, but we will also receive Carib, Zapotec and Mapuche units thanks to the letter from Native Allies, in the timing that happened in the REC, I get to receive the shipment when I already had the 2 TPs built, at 6 min, I got a small but powerful native army, which added to the aura that the Inca WC provides, is simply broken.
Of course, this map-dependent order, there are maps where it will have no value due to the absence of native weak or unhelpful, but on maps like Mexico or the Great Plains, I find it very powerful.
Finally, I would like to emphasize that I am not a very good player, my ELO is close to 1200 so this strategy in the hands of someone expert, I think it could be quite powerful and even deserve a nerf. I have tried it with a friend far superior to me, and I have defeated him without much difficulty.
Rec:
https://mega.nz/file/08UgUBrB#Tvn9_ekxd ... bKZpGyLSG0
¿Buenas tardes, como les va? Este es mi primer tema acá, nunca me anime a hacer un post o comentar, pero hoy encontré una estrategia Inca muy interesante que quiero compatir, no quiero pecar de ignorancia y decir que lo invente yo, porque desconozco si algún jugador ya haya creado algo parecido, pero bueno, básicamente es un rush de unidades nativas. Solo he visto un tema de usuario en la comunidad oficial de aoe que preguntaba si esta clase de rush todavía eran viables, pero no tuvo mucha repercusión. También me he dado cuenta que los inca poseen gran cantidad de bonificaciones con los nativos, imagino que los devs querían hacer a los incas con los nativos algo parecido a Suecia con los mercenarios, y déjenme decirles, esto esta roto.
La start es normal, como cualquier inca, se avanza con 16 vills y con el jefe guerrero, para obtener 2 travois. Lo que yo hago, es durante la transición construir un TP, luego el mercado y después empezar la producción de kanchas. Nuestro segundo envío será Aliados Americanos, esto aparte de permitirnos crear Caribes, Zapotecas y Mapuches en la embajada nativa, nos proporciona un travois de Embajada Nativa, esto es OP porque nos da ya un rax avanzado sin tener que llegar a la segunda edad. Cuando se llegue a comercial, los 2 travois que se nos entregó, deben usarse para construir 2 TPs en las aldeas nativas más cercanas posibles, nuestro tercer envío entonces será Tratados Nativos, el cual nos proporcionara una cantidad de unidades nativas a las cuales estamos aliados, pero no solo los pueblos nativos en el mapa donde tenemos un TP construido, sino que también recibiremos unidades Caribes, Zapotecas y Mapuches gracias a la carta de Aliados Nativos, en el timming que paso en la REC, consigo recibir el envío cuando ya tenia los 2 TPs construidos, a los 6 min, conseguí un pequeño pero poderoso ejército nativo, que sumado al aura que proporciona el Inca WC, simplemente esta roto.
Por su puesto, este orden depende del mapa, existen mapas donde no tendrá valor debido a la ausencia de pueblos nativos o pueblos débiles o poco útiles, pero en mapas como México o Grandes Llanuras, lo encuentro muy poderoso.
Finalmente, quisiera recalcar que no soy muy buen jugador, mi ELO roza los 1200 así que esta estrategia en manos de alguien experto, creo que podría ser bastante poderosa e inclusive merecer un nerf. La he probado con un amigo muy superior a mí, y lo he derrotado sin mucha dificultad.